Kaksi rakasta lasta ja upea mies; Ne on ne asiat, jotka pitää mut pahimpina hetkinä hengissä. Ne repi jouluna mut hymyyn ja vaikeimpinakin hetkinä sai mut uskomaan parempaan. Niin kauan kuin tämä tuskallinen sairaus on jo mua pitänyt ahdistuksessa, mä jaksan rakkaideni ymmärryksen, avun ja tahdon voimalla.

Joulun aikaan vertaistukiryhmästäni kuoli kaksi kaltaistani, jotka eivät enää jaksaneet. En ihmettele, sillä tämä sairaus vie ihmisen ylivoimaisen pahan olon rajamaille. Itselläkin tuskaisuus on välillä täysin sietämätöntä. Kun vertaan itseäni terveeseen elämäniloiseen itseeni en voisi uskoa meitä samaksi ihmiseksi. Pahimmissa ahdistuksissa saan kuitenkin tukea niin puolisoltani, riemua mahtavista lapsistani ja niistä kaikista ammattilaisista, jotka yrittävät minua auttaa; EN LUOVUTA, EN KOSKAAN.

Huudan äänettömästi kipuani ulos, itken pahaa oloani pois, luotan edelleen parempaan päivään, olen valmis kokeilemaan kaikki hoitokeinot. Sähköhoito on loppusuoralla, yksi kerta enää jäljellä. Vielä en huomaa itsessäni suuriakaan muutoksia parempaan. Ehkä Psykoterapia olisi seuraava askel, minua kun ei paina nykyisyys vaan menneisyyden aaveet, rankat ja haavoittavat kokemukset sekä vahva syyllisyys.

Joulu läheisten kanssa meni mukavasti, hymyilinkin, normaalia vähemmän, mutta hymyilin. Iloitsin lasten ilosta. Sain viettää aikaa perheen kanssa, äiti oli valmistellut jouluruuat, täti lähettänyt joulukakkua, mies hankki kuusen, kaikki olivat tehneet meille joulun mun puolestani. Sain lahjaksi sähkötupakan ja kiitokseksi siitä, lopetin tavallisen tupakan polton kokonaan, kai se tähän samaan tuskaan menee ja karkkilakonkin aloitin. Nämä ovat minulle merkkejä siitä, että aion elää, minulla on tavoitteita.

Ilahduttavin ja jotenkin henkilökohtaisin lahja tuli yllättäen töistä työkaverillta, kaunis enkeli. Vaikken ole uskova, se oli silti äärimmäisen lämmittävä lahja. Laitoin sen kirjahyllyyn valvomaan perheeeni hyvinvointia, kun itse en siihen kykene.

Elämän janosta en luovu, vaan läheisten, lääketieteen ja enkelin avulla  aion olla ensi vuonna oma iloinen itseni. Mä en luovuta. Lähetä sinäkin yksi raketti kaltaiseni sairastuneen ihmisen tueksi tänä uutena vuotena. Anna meille merkki, että välität.